Friday, January 04, 2008

Exit

Buuun... dintr-o mare plictiseala, am ajuns la recenzia "Letopizdetului" lui Vakulovski. Despre el nu ma pot exprima, nu am lecturat decat fragmente. Daaar.. here is un fragment din Pizdet ...

Cum dupa primavara vine iarna cum iarba incepe sa inghete vrabiile sa cada din copaci ca merele rascoapte cum eu m-am saturat de toate astea si am hotarat sa fug sa fug pana cand transpiratia ma va slefui din nou pana cand rosiile se vor coace si viermisorii se vor satura. Mai incearca o data baiete mai incearca cine stie.

1. de cumparat bilet pentru Cluj - Bucuresti. De facut 1 litru de cafea sau de ceai negru. Cand nimeni nu-i acasa de strans lucrurile care vor trebui sigur, nimic in plus.
2. de iesit in coridor, luat liftul, coborat parter, trecut pe langa cinematograful Marasti, urcat in troleul nr.4.
3. coborat la gara, urcat in tren.
4. pa si pusi oras minunat si imputit.

Asa se fuge de undeva, asa am fugit eu din orasul de care nu credeam ca voi mai putea scapa. Un oras cu amintirile mele bolnave, cu multa mizerie si aer statut. Ca ultima dorinta, la plecare, as arunca o bomba atomica, asa, ca sa fie, la poalele rochitei tarfei acesteia care se incadreaza integral ca o papusa ruseasca in alta tarfa s.a.m.d.

Uite-asa. Afara e noapte, se vad ceva umbre, nu stiu daca sunt munti sau nori. Dimineata un soare ca un ochi rosu obosit ne va saluta cu scarba. E cel mai minunat moment al zilei. Dup'aia poti sa dormi, cu siguranta va fi mai interesant decat in realitate. Chiar daca nu vei visa nimic.

Ma asez pe locul meu desi nu am bilet cu loc, beau o gura de ceai si mi se face greata. E prea tare. Din coridor se aud baietii cantand: La Familia, Metadon, Mafia. Asculta, astea-s versuri adevarate - zice unu', poezia care exprima realitatea.


Si daca nu ati citit-o si v-am facut pofta... o gasiti in intregime (publicata de Vaku himself and him) aici

Enjoy

3 comments:

Anonymous said...

intre noi fie vorba (dupa normele mele personale) cartea e foarte foarte proasta si autorul ei intrece orice limita a idioteniei...doar o parere...

Liana said...

din aceeasi gama, nici mie nu imi place Cartarescu :)

mie imi place. e foarte... vizuala si sictirita.

Dan M said...

initial n-am bagat in seama textul... da dy facand "cartea" foarte foarte proasta, mi-o starnit curiozitatea... si i-am dat o sansa... si dupa ce am citit primele 8... capitole? concluzia e ca nu ma atrage si m-am oprit.